onsdag 6 januari 2016

Star Wars

Här hemma har 6-åringen klivit in i en riktig Star Wars-period. Han slukar Star Wars-böcker, äter, sover och tänker Star Wars utan att ha sett en endaste film, för utom lite Rebels (tecknat) och då ihop med oss. 

VAD är det egentligen som gör Star Wars så himla fantastiskt undrar en smått vilsekommen mamma och inser att jag får acceptera att jag aldrig kommer förstå grejen?

Dock engagerar jag mig såklart ändå efter bästa förmåga och börjar lära mig om karaktärer, farkoster och de olika planeterna genom alla god natt-sagor som nu mer är fakta-böcker om SW.

Senaste i raden av sonens SW-projekt här hemma; byggen i plus plus som presterades när jag nattade lillebror igår:


En TIE-fighter;


Jag måste säga att jag är imponerad, både av byggkonsterna han uppvisar, och av hans brinnande entusiasm <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar